Be is teszek, be is linkelek egy kedves bejegyzést, három évvel ezelőttről. Igen, bizony, napra pontosan ilyenkor szállt az a gép, hogy aztán nyolc napon át csodákat éljünk. Nagy élmény volt, de mégse szeretném újra élni. Ez így volt jó, akkor, egyszer.
Fantasztikus oldal ez a Flightradar,
mert - azon túl, hogy a látvány azt sugallja, kész csoda, hogy innen a
földről egyáltalán látjuk az eget, annyi gép nyüzsög a légtérben -
majdnem olyan, mintha az irányítótoronyban ülnék. Láttam 11 órakor, hogy
az a bizonyos gép most lendül neki a kifutópályának, aztán egyszercsak
elkezdett nőni az altitude érték, és arra gondoltam, valaki
szóljon nekik, hogy ahová tartanak, nem északnyugatra van, hanem épp
ellenkezőleg. :) De persze Pest fölött leírt egy nagy hurkot és máris
délnek fordult a Csepel-szigetnél.
Hamar elhagyta a déli országhatárt, átrepült Bulgária, Görögország
fölött, kicsit a tengert is látták, és most mindjárt Izmir fölé érnek.
Magasság 10668 méter, sebesség 865 km/óra.
Majd a leszálláshoz közeledve lesz érdekes, amikor változik az altitude és a vertical speed is. Addig csak nyugi, tessék szépen tartani ezeket a paramétereket. :) Egyébként most vannak éppen Rodosz fölött.Update 13:11 - most húznak el Ciprus mellett, és ha a föld nem lenne gömbölyű - izé... tudom, nem gömbölyű, hanem geoid -, akkor akár láthatnák is Tel-Aviv repülőterét. Most már hamar odaérnek.
Update 13:24 - kezdődik, a magasság már csak 7551 méter, és most már a vertical speed is szépen növekszik, lassan ereszkedik a gép lefelé.
Éééés... tádámmm, leszállt. Nem tudom, divat-e még a fedélzeten tapsolni a földet érés pillanatában, de innen küldök most egy kis egyszemélyes tapsvihart.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése